Elaborarea meniului SPA (I)

Lăcrămioara Moroianu, Consultant SPA

 

În zilele noastre, termenii de „consumator spa” şi „tratamente spa” sunt întâlniţi din ce în ce mai des în abordarea acestui domeniu. Numărul consumatorilor de tratamente şi servicii spa a crescut odată cu mediul tot mai stresant şi mai poluant în care trăim, în care lucrăm şi ne petrecem viaţa. De aceea, se constată o creştere considerabilă a procentului consumatorilor de spa români. Strategia centrelor spa pentru a atrage cât mai mulţi consumatori a fost aceea de a crea un meniu de tratamente şi servicii cât mai apropiate de cererea publicului, dar ţinând cont de ultimele tendinţe în domeniu, cu procedee cât mai inedite şi mai diferite de oferta concurenţială.

 

Orice investitor, orice manager, orice profesionist din domeniul spa ar trebui să-şi dorească pentru clienţii săi nu să vândă nişte tratamente, ci să creeze o experienţă spa 360°. La această experienţă contribuie la fel de mult ambientul creat, designul abordat, diversitatea serviciilor şi a facilităţilor, executarea impecabilă a tratamentelor de către profesionişti în domeniu, brandul de cosmetice folosit (cât mai natural şi mai potrivit cu viziunea şi misiunea fiecărui centru spa), atitudinea, promovarea, marketingul şi multe alte detalii care să facă dintr-un spa o locaţie „unică”.

Pentru o mai bună înţelegere a acestui aspect, atât din perspectiva investitorului, cât şi din cea a consumatorului, vom vorbi mai pe larg despre însemnătatea meniului spaşi buna elaborare a acestuia.

Meniul spa este ceea ce oamenii doresc să vadă. Clienţii vor dori să ştie ce fel de experienţe vor avea, ce pot face atunci când nu sunt în tratament, cum să folosească serviciile spa şi multe alte detalii, cum ar fi durata tratamentelor, politica tarifară, indicaţiile şi beneficiile tratamentelor, eticheta spa. Designul unui meniu de tratamente (în forma lui fizică) trebuie gândit foarte bine: să fie uşor de citit, să aibă o înfăţişare „prietenoasă” şi, nu în ultimul rând, să fie elaborat strategic pentru a avea un impact pozitiv atât asupra clientului, cât şi asupra afacerii.

Listele de servicii sau de produse spa pot fi concepute sub diferite forme, dimensiuni sau stiluri. Unele apar sub formă de pliante, altele  sub forma de broşuri, unele conţin o imagine sugestivă, altele nu. Cel mai important obiectiv al meniului spa îl reprezintă stârnirea interesului potenţialilor clienţi, determinarea acestora de a face o programare la centrul spa.

Un concept spa este cel mai bine susţinut prin terapiile spa care se regăsesc în meniul de tratamente. Tratamentele şi pachetele spa trebuie elaborate astfel încât clienţii să le poată folosi ca pe un instrument educaţional, învăţând cum şi când să trăiască experienţa spa.

 

·         Prima impresie contează! Se recomandă ca pe prima pagină din listă să nu se facă referiri la politica centrului spa. O greşeală este şi oferta de masaje şi tratamente faciale inclusă în partea de introducere a listei. Prima pagină sau primul paragraf al acesteia va conţine un mesaj de bun-venit. Acesta va fi un text de mici dimensiuni, care va familiariza clientela cu centrul spa şi va face referiri la activitatea acestuia. Sunt recomandate folosirea imaginilor cu persoane, pentru a sugera trăiri, emoţii şi pentru a relata experienţa spa.

·         Centrele spa de 5 stele nu obişnuiesc să anexeze preţurile la descrierile serviciilor şi ale produselor, lista de preţuri constituind o parte distinctă din meniul de servicii. Un alt motiv pentru care nu se recomandă anexarea preţurilor este modificarea ulterioară a acestora, situaţie în care nu mai este necesară refacerea întregii broşuri. În cazul unui meniu sau al unei oferte sub forma trifold (împăturită în 3), se obişnuieşte ca preţurile să fie listate în dreptul descrierilor tratamentelor. Preţurile trebuie să apară după descriere, nu înainte de aceasta.

·         Este de evitat varianta meniului cu o diversitate mare de tratamente. Nu întotdeauna „mai mult” înseamnă „mai bine”. Oferta prea mare de tratamente va crea confuzie şi va duce la o scădere a gradului de programări. Limitarea varietăţii de tratamente şi structurarea acestora în categorii şi subcategorii va uşura alegerea unui anumit tip de tratament.

·         Se recomandă plasarea pachetelor, programelor şi seriilor de tratamente la începutul meniului, urmate de variantele de tratament á la carte. Acest mod de listare are ca rezultat vânzarea unui număr mare de pachete, crescând astfel încasările. Structura ideală a unui pliant este: prima copertă, mesaj de întâmpinare, pachete, programe, tratamente á la carte, boutique spa, activitate spa şi a doua copertă.

 

Pachetelesunt combinaţii de terapii pe care le găsim în categoriile de tratamente individuale (hidroterapii, masaje, peeling-uri, împachetări, tratamente faciale sau corporale), în combinaţie sau nu cu zona Thermarium sau de piscină. În funcţie de varietatea terapiilor, aceste pachete pot fi combinaţii a câte 2 – 4 terapii, pentru că astfel putem crea cel mai uşor o experienţă spa.

Pachetele pot conţine un scrub sau o exfoliere corporală, o împachetare, un masaj, un minifacial, un acces la piscină şi în zona Thermarium, reuşind astfel să creăm o călătorie în lumea „stării de bine”. Combinaţiile pot fi multiple şi variate, în funcţie de dotările, facilităţile şi serviciile oferite de fiecare spa în parte.

O altă categorie de tratamente în meniul spa poate fi reprezentată de tratamentele cu apă (hidroterapii), cum ar fi Vichy shower massage, masajul sau duşul subacval, băile de tip hidromasaj cu uleiuri esenţiale sau cu plante terapeutice şi săruri (de exemplu cu sare de Bazna ori sare de la Marea Moartă); tot aici se pot regăsi şi descrierile facilităţilor din cadrul Thermarium-ului (complexul de saune incluzând baia de aburi sau hammamul) şi piscinei.

Se continuă cu categoriile de tratamente care conţin exfolierile, împachetările, masajele, fie că sunt masaje clasice sau masaje speciale, gen reflexoterapie, ayurvedic, thai, terapeutic, cu nămol natural ş.a.m.d. Urmează tratamentele corporale, cuprinzând tratamente corporale anticelulitice, de hidratare, de fermitate sau de tonifiere. Apoi vine partea de tratamente faciale, începând cu tratamentele standard de hidratare, pentru diferite tipuri de ten (uscat, sensibil, gras) şi continuând cu tratamentele anti-aging şi cu cele de specialitate, de fermitate, de reînnoire sau stimulare celulară. Se poate continua cu partea de tratamente pentru consumatorul de gen masculin: tratamente faciale speciale pentru tenul masculin, câteva tratamente corporale, dar şi masaje specifice pentru ei – pentru spate, decontracturante, Deep Tissue, Invigorating şi altele.

 

(Va urma)

 

 

 

Pentru informații suplimentare:

Lăcrămioara Moroianu

Tel.: 0722 215 909

E-mail: lara.spaconsulting@yahoo.com

 

 

 

 

 

De: SpaMagazin | 17 Apr 2018

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi facuta publica. Completati cel putin campurile obligatorii.