Investim ca să supraviețuim

Lucian Nicolescu, Redactor-Șef
Se spune că perioadele de criză sunt cele mai potrivite pentru investiții; nu știm dacă acest sfat este valabil totdeauna, dar în perioada pe care o parcurgem investițiile sunt obligatorii – așa dictează piața. Este o criză ciudată, cauzată de pandemie, care a afectat domeniul Horeca în mod direct, brutal. Organizațiile profesionale se străduiesc să obțină relaxarea normelor igienico-sanitare și de distanțare fizică, și aduc ca argument, printre altele, miile de locuri de muncă puse în joc. Absolut corect! Autoritățile se străduiesc să gestioneze fenomenul virotic, pentru a evita suprasolicitarea sistemului medical, dar și... campaniile electorale. Iar industria trebuie să funcționeze – și așa e corect.

Hotelurile și unitățile de alimentație publică (restaurante, cafenele etc.) au o clientelă fidelă, capabilă să susțină ospitalitatea românească. În relația cu pandemia, clienții sunt de tot felul, așa cum e firesc. Unii au convingeri ferme: ori sunt speriați până la paranoia, ori negaționiști, afișând ostentativ o lejeritate a gesturilor și căutând să te convingă de nu știu ce teorie a conspirației – cine le mai știe, că sunt vreo duzină? Iar restul clienților, majoritari, cu o atitudine temperată, încearcă pe cât posibil să proceseze imensa cantitate de informații, identificând cu greu ceea ce le este cu adevărat util. Previziunile despre valuri noi de îmbolnăviri și zvonurile insidioase despre un nou lockdown, ca în primăvară, ne dau o stare de stres permanent. Deci... mai apropiem mesele sau închidem restaurantul? Unii sunt de părere că nu regulile îi sperie, chiar dacă ar fi mai dure decât cele din prezent, ci perspectiva reînchiderii complete. Ce pot face operatorii de hoteluri și restaurante în toată atmosfera aceasta de incertitudine?

Noi credem că o stare de expectativă nu este cea mai bună soluție. În regulă, proprietarii își vor susține dreptul de a ține ușile deschise locațiilor, dar numai atât nu este suficient. Sunt necesare câteva adaptări prin care să își asigure cât mai puține riscuri. Sunt necesare investiții în amenajări; reglementările provizorii de acum, cu fluxuri de trafic separate, pot fi văzute ca un preambul al celor ce vor veni, poate cu statut permanent, așa că putem fi intuitivi.

Capacitatea de servire scade prin distanțare socială, dar vesela și tacâmurile se spală mai des, deci înlocuirile sunt mai frecvente. Poate că trebuie să ne gândim un pic mai mult la calitate, nu? Cantitatea de consumabile crește, de la detergenți și dezinfectanți la recipiente de unică folosință. Atingerea obiectelor este de evitat, așa cum ne semnalează și unul dintre colaboratorii noștri din această ediție, specializat în echiparea băilor și toaletelor. Trăim, într-adevăr, o schimbare de paradigmă, care ne schimbă viața tuturor, cu atât mai mult când ieșim în societate. Nivelul de educație își va spune cuvântul, iar noi avem datoria să contribuim la aceasta. Horeca a fost și este un spațiu în care se creează și se lansează tendințe, inovații, problematicile lumii în care trăim. Nici de data aceasta nu va fi altfel, cu siguranță.

 

De: SpaMagazin | 12 Oct 2020

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi facuta publica. Completati cel putin campurile obligatorii.