Predictibilitate și vizionarism

Sunt multe de luat aminte la hotelurile, de orice categorie, din țările pe care le considerăm mai dezvoltate turistic. Dar eu aș miza ca importanță pe predictibilitate. Calitate se poate găsi peste tot, și la noi, ca și aiurea. Bineînțeles că este necesară calitatea dotărilor, promptitudinea serviciilor, igiena ș.a.m.d., dar previzibilitatea este cea care ne oferă confort. Știm la ce să ne așteptăm și nu vom avea nicio surpriză neplăcută decât în cazuri extreme. Toate funcționează ”unse” și în siguranță pentru client, chiar dacă poate mai încet uneori și fără focuri de artificii. Putem să ne minunăm cât vrem de frumusețea unui Spa, sau de funcțiile nemaivăzute ale unui aparat de cafea, dacă instalațiile funcționează prost sau consumabilele sunt din altă categorie de calitate. Acel ”Wow!” de început poate fi doar o simplă promisiune.

Poate că secretul constă în organizare și viziune... Ospitalitatea românească a avut de învățat enorm (cine a vrut a învățat) de la hotelurile de lanț și celelalte licențe străine din zona food & beverage. Puține dintre acestea au avut probleme de adaptare sau de profitabilitate, pentru că au venit atât cu tehnologia, cât și cu știința de a opera o locație Horeca. Predictibilitatea despre care am vorbit este rezultatul acestor două elemente, organizare și viziune; oamenii știu pe ce se bazează, unde vor să ajungă și cum, luându-și toate marjele de risc. La noi, ospitalitatea de azi are încă reminiscențe din turismul comunist (previzibil, bun și el, dar la vremea lui), și mai ales din haiducia anilor 1990, când lucrurile mergeau cumva din inerție, fără prea mulți termeni de comparație. Se întâmplă sa mai vezi câte o recepționeră care face instrucție cu clienții, sau ospătari cu reflexe de cantină... Ori furnizori de dotări care au încă suficiența cuiva care deține monopolul. Noi participăm destul de des la evenimentele de profil majore și cam știm cine este interesat de noutăți, cine încearcă să diversifice, să facă parteneriate, să caute oportunități, să fie pur și simplu prezenți într-o piață dinamică. Am mizat pe aceștia, mai flexibili și mai vizionari, pentru că al lor este viitorul. Ei au avut capacitatea de a se implica pe fiecare segment de piață, găsind nișele de oportunitate.

Rămânând în zona de oportunități și viziune, să nu uităm de sectorul balnear, care credem că va reprezenta un punct central în viitorul acestei industrii pe care și noi o sprijinim, după puterile noastre, cu ajutorul acestei reviste. S-au făcut investiții până acum, se fac în continuare, iar premizele sunt din ce în ce mai îmbucurătoare, cu ajutorul fondurilor europene. Este adevărat că avem resurse naturale remarcabile, printre cele mai mari din Europa, iar faptul că s-a renunțat la creșterea redevențelor nu are decât să stimuleze acest domeniu. Iar cu partea de organizare... poate ne iese de data aceasta.

De: SpaMagazin | 3 Oct 2018

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi facuta publica. Completati cel putin campurile obligatorii.