Romhotel 2017 - pentru turismul făcut cu profesionalism

În perioada 16 – 19 noiembrie, revista noastră a participat la cea de-a XXV-a ediție a expoziției de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri, restaurante, baruri și catering - Romhotel 2017. În pavilioanele C5, C6 și G7 și-au prezentat ofertele peste 80 de companii din domeniu, au fost organizate evenimente gastronomice cu chefi renumiți, demonstrații cu produse și echipamente Horeca, prezentări și seminarii de interes pentru acest domeniu. Revista noastră a participat la manifestări pentru a primi numeroșii vizitatori, atât public specializat din domeniu, top mangement și investitori, cât și amatori de oferte la Târgul de Turism al României, organizat în paralel. Toți au putut afla noutățile evidențiate de noi în ultima ediție a revistei, cu precădere soluții pentru zonele ”hard” de investiție într-o unitate Horeca.

 

Produse și materiale profesionale

Târgul a atras publicul larg prin evenimentele gastronomice organizate aici, susținute de retalieri din domeniul produselor pentru unitățile de alimentație publică și de furnizorii de echipamente profesionale pentru bucătării. Aceste manifestări au angrenat, de asemenea, un mare număr de bucătari profesioniști sau aflați la început de carieră, dornici să se afirme. Totuși, ceea ce ne-a interesat în mod deosebit au fost produsele dedicate construcției, dotării și întreținerii locațiilor, care reprezintă baza dezvoltării unei afaceri solide – iar aceasta se poate face doar folosind produse dedicate, specifice.

Prezența noastră la târguri aduce, desigur, notorietate revistei, dar adevăratul avantaj este faptul că răspunde unei nevoi acute a pieței: investitorii se orientează vizibil spre materiale și execuții profesionale, cu branduri reprezentative. La Romhotel, am avut ocazia (și bucuria) să vorbim cu mulți hotelieri și persoane care au rol decizional în domeniul Horeca, numărul mare de reviste distribuite fiind pentru noi un barometru al interesului crescut pentru informația specializată. Cu adevărat încurajator este faptul că numeroși investitori au venit la târg să se informeze înainte de a demara lucrările, unii chiar înainte de stadiul de proiectare. Dacă, în urmă cu câțiva ani, oricine dispunea de un capital oarecare se lansa pe această piață, chiar dacă nu avea o experiență minimă, interlocutorii noștri de acum se dovedesc mai bine informați și mai responsabili sub aspect financiar. Am remarcat o tendință de creștere a investițiilor în zone precum Maramureș, centrul țării (Ținutul Secuiesc), Banat, Delta Dunării. În egală măsură, sunt interesați de soluțiile ”la cheie” prin care să evite etapa de regie proprie, consumatoare nejustificată de timp și resurse diverse. Fără a mai interesa prea mult prețul, ne-au abordat cu întrebările cheie: ”Ce soluții ne recomandați și cine le pune în operă?”, eventual cu întrebări suplimentare despre experiența executantului (în zona de construcție, finisare, zone umede, dotare etc.).

Una dintre tendințe este de a se crea parteneriateîntre diverși actori de pe piața, care lucrează împreună la anumite proiecte sau se recomandă unul pe altul în virtutea experienței și calității prduselor. Astfel, succesul proiectului este garantat, problemele apar mult mai rar, iar lucrul în echipă își dovedește încă o dată eficiența.

 

Turismul balnear – o prezență tot mai puternică

Un eveniment conex important pentru domeniul Spa a fost cu siguranță conferința Organizației Patronale a Turismului Balnear din România, prezidată de domnul Nicu Rădulescu. Pe lângă aspecte specifice ale branșei, respectiv evidențierea principalelor investiții de dată recentă realizate în turismul balnear autohton, la această manifestare s-a discutat despre noul sistem de redevențe a apelor minerale, propus de guvern în toamna anului trecut. Conform datelor momentului, aceste redevențe mărite ar fi prohibitive pentru operatorii centrelor balneare, care ar trebui să crească radical prețurile tratamentelor, ceea ce ar duce la anularea progreselor realizate în ultimii ani – creșterile anuale de circa 20 de procente. Apele geotermale, terapeutice, medicinale și minerale de izvor ar ajunge la prețuri pe care operatorii din turismului balnear nu le pot acoperi decât din vânzarea către clienții finali, în majoritate pensionari cu venituri nu foarte mari. Plata redevențelor, în acea variantă, precum și încadrarea apelor de îmbăiere ca apă de izvor, ar însemna costuri de operare (unele de ordinul milioanelor de euro anual) pe care majoritatea celor prezenți le-au considerat imposibil de susținut; concluzia conferinței a fost necesitatea susținerii acestor puncte de vedere înaintea factorilor decizionali și aducerea redevențelor la un nivel suportabil. Mai trebuie adăugat că la Târgul de Turism din noiembrie au fost prezenți cu standuri numeroși operatori din domeniul balnear, majoritatea sub umbrela OPTBR care este cea mai reprezentativă organizație a acestora. Ofertele lor s-au adresat tuturor categoriilor de potențiali clienți, de orice vârstă și nivel al veniturilor, inclusiv pentru familii cu copii sau evenimente corporate, bazându-se pe unități de cazare și servicii radical modernizate în ultima perioadă.

De: SpaMagazin | 17 Apr 2018

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi facuta publica. Completati cel putin campurile obligatorii.