ROMHOTEL 2020. De ce suntem importanți pentru piața Horeca



Romhotel a fost singurul târg din acest an la care am participat – la nicio o săptămână știrile despre COVID 19 au început a devină din ce în ce mai îngrijorătoare. La momentul târgului, nu știam niciunii ce va urma, după cum nici azi nu știm cât va dura totul. Scriem acest articol posteveniment relatând desfășurarea târgului și participarea noastră acolo, dar profităm de ocazie pentru câteva remarci în lumina noilor realități. Un an fără târguri nu e ceva firesc iar piața se resimte. Se încearcă variante mai ales online, se suplinesc canale de informație suspendate sperăm cât mai puțină vreme. Aici și rolul revistei este important, ca mesager al informației spre receptorii specializați. În această perioadă am primit multe mesaje de la hotelieri și actori din piața SPA care ne spuneau că nu știu ce să aleagă pentru că sunt inundați cu informații în online pe care nu le pot evalua. Un proiect specializat, cu atât mai mult unul print îndeplinește de fapt rolul de a cerne cele mai viabile oferte, pe care beneficiarii se pot baza din perspectiva calității, seriozității, termenelor de livrare, etc. Până la urmă indiferent de beneficiile  imediate, pe termen lung rămân cei implicați pentru că dovedesc o mentalitate de a rămâne în joc, care întotdeauna are rezultate. Când lucrurile vor reveni la normal, sperăm să vedem și la noi efuziunea și participarea consacrate la evenimentele din țările cu tradiție. Atât în ceea ce privește expozanții, cât și vizitatorii. Participarea la un târg e de multe ori esențială pentru imaginea firmelor. Se spune că nu e neapărat spectaculos să participi, dar nu scapă deloc neobservată neparticiparea. Pauza forțată ne arată importanța acestui gen de evenimente și nevoia producătorilor și actorilor din domeniu de a comunica.

 

Timp de patru zile, între 20 și 23 februarie, în Pavilionul B1 al Centrului Expozițional Romexpo vizitatorii specialiști au găsit soluții și tehnologii de ultimă generație pentru afacerile din domeniul Horeca, aflând care sunt tendințele anului în materie de amenajare, reamenajare și dotare a locațiilor pe care le dețin. Un interes deosebit s-a manifestat pe zona de con­struc­ție/amenajare, fapt confi­rmat și de numărul mare de reviste dis­tribuite, oferite gratuit par­ti­cipanților. Uni­ver­sitatea de Arhitectură și Ur­­ba­nism „Ion Mincu” din Bu­curești, prin Centrul de Studii Ar­hitecturale și Urbane (CSAU), a prezentat în cadrul unui stand special o serie de propuneri pentru domeniul Horeca, venind în întâm­pinarea investitorilor care sunt interesați de proiecte de construcție sau reconversie a unor clădiri vechi în hoteluri sau restaurante.  

Evenimentul în ansamblu a fost cu atât mai interesant pentru noi, deoarece în paralel, în Pavilionul alăturat, s-a desfășurat ediția de pri­măvară a Târgului de Turism al României, care a avut, conform organizatorilor, un număr de 19.000 de vizitatori. Aici au participat, ca expozanți, și numeroși reprezentanți ai unor hoteluri din domeniul bal­near sau de leisure, dar și ai altor tipuri de unități Horeca ce au pre­gătit pachete turistice pentru acest an (Spa, turism culinar, cultural etc). Tot în cadrul Târgului de Turism al României am putut urmări eve­ni­mente dedicate investițiilor, pla­­­nurilor de dezvoltare, discuțiilor despre turismul actual; conferințele au avut ca teme evoluția turismului pe diverse nișe, precum turismul balnear („Infuzia de business” – eveniment organizat de asociația pa­tro­nală din domeniu), sau impactul pe care îl are fenomenul „social media” în turism. Întrucât în turism orice detaliu este important pentru a obține o recție favorabilă pe re­țelele de socializare, arhitectura, designul și mai ales siguranța sunt aspecte deseori menționate în expu­nerile de la acest gen de manifestări.

Investițiile, din perspectiva arhi­tec­turii și modernizării, sunt în con­tinuare avantaje competitive pen­tru piața Horeca, o modalitate de diferențiere și de atragere a clienților aflați în căutarea unor experiențe unice într-o ambianță prietenoasă, în care sunt firești aspecte precum confortul termic sau fonic, aerul sănătos din interiorul spațiilor utilizate, un acoperiș sigur deasupra capului. Inclusiv în ofertele agen­țiilor de turism se poate observa că impactul vizual al amenajărilor inte­rioare și exterioare ale ho­te­lurilor, restaurantelor, barurilor, cluburilor sau piscinelor rămâne extrem de important. În această industrie sunt firești intervențiile periodice asupra proprietății, atât pentru asigurarea bunei funcționări sau pentru modernizare, cât și ca modalitate de rebranding, de a veni în întâmpinarea clienților cu ceva nou, interesant. 

Dată fiind exploatarea intensă a proprietății, sunt căutate soluțiile cele mai performante, care să aducă și un plus estetic, o personalizare cât mai accentuată. Rolul ar­hi­tec­ților și designerilor în acest domeniu este decisiv. Una dintre problemele cele mai importante este integrarea instalațiilor și a altor utilități, obli­ga­torii pentru o unitate de cazare sau alimentație publică, în arhitectura generală a clădirii, pe fațade sau acoperișuri, fără a deranja din punct de vedere estetic.

De asemenea, operatorii Horeca sunt permanent în căutarea unor soluții pentru a obține o eficiență ener­ge­tică tot mai mare, date fiind cos­turile de ex­ploatare consi­derabile ale unei proprietăți de acest tip. 

În domeniul materialelor de construcție și finisaje sunt căutate variantele Eco, fără emisii de substanțe organice volatile, ba mai mult decât atât, se constată un in­teres tot mai mare pentru aco­­perișuri și fațade verzi, soluții care aduc și avantaje de ordin estetic. Ceea ce se mai poate ac­cen­tua aici este importanța in­vestiției în materiale cu durată lungă de viață; astfel, operatorii Horeca nu sunt nevoiți să își între­rupă acti­vitatea pentru re­pararea unui aco­periș de proastă calitate, după ce oricum și-au dezamăgit clienții care au observat infiltrații sau o cli­ma­tizare defec­tuoasă. Întrucât paginile re­vistei noastre sunt dedicate deseori acestor subiecte, am avut ce arăta și discuta cu cei veniți la standul nostru.
De: SpaMagazin | 12 Oct 2020

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi facuta publica. Completati cel putin campurile obligatorii.