Revista noastra - participare la târguri și expoziții
Ca în fiecare an, am participat cu cea mai recentă ediție a revistei noastre la toate manifestarile dedicate specialiștilor din industria hoteliera, de spa & wellness, dar si din domeniul construcțiilor în general. Va prezentam un scurt expozeu al acestor evenimente.
Astfel, între 19- 22 septembrie am luat parte ca în fiecare an la târgulBIFE – SIM 2024, organizat în Pavilionul B2 și în spațiul exterior ale complexului expozițional Romexpo, pe o suprafață de peste 15.000 mp. La expoziție și-au prezentat produsele și serviciile 161 de companii din țară și străinătate. Așa cum este firesc, am fost interesați de noutățile acestei piețe, în special pe segmentul de mobilier hotelier și produse specifice pentru amenajare. Expoziția a fost un bun prilej pentru a fi organizate o serie de conferințe, reunite sub conceptul Crafting Enduring Connections. Pe scena evenimentului, amplasata chiar în centrul expoziției, au urcat specialiști consacrați din industrie, care au vorbit despre tendințele din industria mobilei și designului interior, care se concentreaza pe inovație prin sustenabilitate și integrarea tehnologiilor inteligente, oferind soluții personalizate și eficiente. În plus, a fost adusa în prim-plan arhitectura care adopta tot mai mult concepte modulare și materiale reciclate, redefinind spațiile prin funcționalitate și estetica eco-friendly. În cadrul conferințelor, s-a mai discutat despre rolul strategic al industriei românești de profil, branding, conectarea creativitații cu producția, colaborarea dintre arhitecți, designeri și producatori, au fost organizate workshop-uri și prezentari de produs. Ca tendințe în designul mobilierului pentru Horeca, putem spune ca exista aceeași segmentare clara clasic – modern, cu inovații pe zona de ergonomie și confort, dar și din perspectiva folosirii unor materiale noi, precum rașinile – al caror preț tot mai accesibil permite o creativitate largita. În combinație cu lemnul, metalul și sticla, se pot obține obiecte de mobilier de dimensiuni tot mai mari, a caror textura și forma impresioneaza.
Întrucât legislația referitoare la eficiența energetica a cladirilor noi sau în curs de modernizare s-a modificat sensibil în ultimii 2 ani, este firesc sa ne preocupe aceasta tendința de a investi în proiecte hoteliere care au un consum de energie cât mai mic, atât prin evitarea pierderilor sau risipei, cât și prin integrarea unor surse de energie regenerabila: pompe de caldura, panouri fotovoltaice, generatoare eoliene, sisteme de recuperare a caldurii etc. Acestea contribuie nu doar la reducerea cheltuielilor de operare a unitații Horeca, ci și la creșterea gradului de autonomie. Preocuparea pentru sustenabilitate și durabilitate a fost evidenta la edițiile nZEB Expo– organizate la București (14 – 16 iunie), în cadrul Complexului Expozițional Romexpo, respectiv la Cluj (1-3 noiembrie), în cadrul BT Arena. Evenimente de acest gen sunt totdeauna ocazii
speciale pentru a vedea noutațile producatorilor. Noutațile pot fi evaluate din mai multe perspective: inovații tehnice, materiale revoluționare sau mai performante, produse adaptate unor reglementari aparute recent, promoții etc. Anul acesta, miza a fost standardul nZEB, prin care o cladire trebuie sa aiba o performanța energetica foarte ridicata, consumul de energie este zero sau foarte scazut și este acoperit, în proporție de minimum 30%, de surse regenerabile.
Aceasta energie regenerabila este produsa fie la fața locului, fie la o distanța de minimum 30 km de locația imobilului. Trecerea la standardele nZEB a însemnat pentru România o schimbare de paradigma și a fost o provocare pentru toți cei implicați într-un proiect, începând cu arhitecții, care au fost condiționați sa conceapa case cu o noua viziune asupra eficienței energetice. Constructorii și diriginții de șantier, pentru a respecta proiectele, a trebuit sa fie mai atenți la ceea ce le oferea piața, iar alegerile nu sunt totdeauna simple, pentru ca aici mai are un cuvânt de spus și beneficiarul, care trebuie sa susțina o investiție mai scumpa și mai complexa.
Tot pe finalul anului, intre 21 - 24 noiembrie, am participat la Târgul de Turism al României– ediția de toamna 2024, un eveniment care a atras peste 12.000 de vizitatori. Pavilionul B1 al Centrului Expozițional ROMEXPO s-a transformat într-un hub al calatoriilor, unde 110 companii din 12 țari au prezentat oferte speciale pentru vacanțe de iarna, escapade exotice și experiențe culturale unice. Vizitatorii au fost inspirați sa își planifice urmatoarele aventuri, fie ca este vorba de o vacanța tradiționala, o experiența montana în stațiunile din România sau un city break în marile capitale europene, cu reduceri de pâna la 50% oferite exclusiv pe durata târgului. Urmatorul eveniment la care vom lua parte la inceputul anului viitor este Târgul de Turism al României – ediția de primavara 2025, organizat între 20 și 23 februarie. La aceasta manifestare se va distribui ediția de fața a revistei. Participarea noastra la acest târg este importanta deoarece revista este oferita specialiștilor în Horeca prezenți în numar mare la eveniment, dar și publicului larg, care poate citi, ediție de ediție, despre locații de succes din industria ospitalitații. Nu în ultimul rând, este important sa existe o comunicare mai intensa în domeniul care ne preocupa în particular: Wellness – Spa – Balnear, care, spre bucuria noastra, se bucura de un succes tot mai mare atunci când vorbim de piața interna de turism.
0 Comentarii