BAU München 2019: hoteluri inteligente, finisaje de top, construcții eficiente energetic

Bau Munchen 2019

Pentru investiția într-un hotel sau Spa este nevoie de materiale și echipamente specializate, începând cu partea ”hard” a construcției, până la finisaje și dotările finale, trecând desigur prin etapele digitalizării, implementării noilor tehnologii de transformare a construcției într-o clădire inteligentă, eficientizării energetice. Un investitor sau un constructor de hotel are nevoie de informații de ultimă oră în acest domeniu, și unde le poate găsi, pe toate la un loc, decât la BAU München, unul dintre cele mai mari și reprezentative târguri pentru construcții, care se desfășoară odată la doi ani? Am fost prezenți și noi la această manifestare, mai ales că noutatea și tematica principală a fost digitalizarea, găsind în același timp soluții pentru construcții și finisaje specifice domeniului hotel/Spa.   

 

BAU München 2019, desfășurat în perioada 14 – 19 ianuarie, a înregistrat noi recorduri: în spații cu o suprafață totală de 200.000 de metri pătrați, au expus 2.250 de expozanți (față de 2.120 la ediția anterioară, în 2017) din 45 de țări. Numărul vizitatorilor a ajuns la 250.000, dintre care cei din afara Germaniei (peste 150 de țări) au fost circa 85.000 (80.500 în 2017). Toate acestea consolidează poziția târgului ca eveniment de nivel mondial pentru arhitectură și construcții, cu prezența a numeroși profesioniști ai branșei - practic unul din patru vizitatori este architect, inginer sau alt tip de specialist. Conform aprecierilor enunțate de organizatori, de un interes deosebit s-au bucurat soluțiile pentru automatizarea clădirilor și segmentul IT, deci transformarea digitală a construcțiilor noi sau existente. În acest sens, organizatorul Messe München a prezentat conceptul digitalBAU, un nou tip de târg comercial, pus la punct în cooperare cu asociația germană de software pentru construcție BVBS (Bundesverband Bausoftware). Acesta va avea loc pentru prima dată în februarie 2020, La Köln, fiind destinat proiectanților, firmelor de construcții și altor specialiști.

O nouă secțiune și o temă cheie a expoziției din acest an a vizat tehnologiile noi de construcție și iluminarea, prezentate în Pavilionul C2. S-a pus accentul pe integrarea diferitelor aplicații, cu o notă deosebită pe influența luminii în arhitectură, inclusiv cea din ospitalitate.

BAU 2019 a fost deschis oficial de către Gunther Adler, secretar de stat la Ministerul Federal German pentru Interne, Construcții și Comunitate (BMI), care a ținut un discurs despre importanța construcțiilor în economia germană și mondială. Ministerul menționat a organizat el însuși o conferință pe tema clădirilor viitorului, bazate pe eficiență energetică, o calitate superioară și digitalizare.

În cadrul târgului, unul dintre imensele pavilioane din complexul expozițional München a fost amenajat ca ”Digital Village”, sub motto-ul "Conectăm, maximizăm, inspirăm", iar start-up-urile au avut ocazia de a-și prezenta conceptele de afaceri. Acest ”Digital Village” va fi prezent și la digitalBAU 2020.

La un nivel ridicat a fost și gradul de satisfacție al vizitatorilor, opiniile lor fiind centralizate în cadrul unui sondaj de opinie Gelszus: 97% dintre expozanții care au participat la studiu au evaluat târgul drept ”bun” sau "excelent", 95% au fost de părere că BAU este cel mai important târg pentru acest sector, iar 94% au fost extrem de mulțumiți de calitatea vizitatorilor.

Cei mai mulți vizitatori au fost din țara gazdă, desigur, urmată de țări vecine precum Austria, Elveția și Italia. Statisticile au înregistrat o creștere a numărului de vizitatori din Federația Rusă (peste 4.000 în acest an) și China (peste 3.500); Israelul, care a avut un stand impozant în zona IT, s-a clasat de asemenea printre primele zece țări ca număr de vizitatori.

 

Majoritatea expozanților au prezentat produse și sisteme cu aplicabilitate în domeniul Horeca, știu fiind faptul că acestea prezintă calități specifice, deseori la un nivel mai ridicat, pentru a face față ritmului de uzură. Numărul investitorilor și al constructorilor specializați este considerabil la evenimente de acest gen, tocmai pentru că se pot întâlni direct cu membri din managementul marilor furnizori, cu care pot încheia parteneriate solide. Am selectat pentru dumneavoastră câțiva producători prezenți și pe piața românească, cu expuneri de soluții în paginile acestei reviste.

 

Forbo Flooring Systems a introdus pe piață la acest început de an noile colecții Marmoleum Marbled, care completează Marmoleum Solid și Linear. Cu două noi modele, Terra și Splash, gama e extinsă cu efecte vizuale inovatoare ce dau valoare suplimentară portofoliului Forbo. Asemeni colecției existente Solid, noua gamă Marmoleum Marbled se remarcă prin scăderea emisiilor de CO2 (cu 4 grame pentru fiecare metru pătrat de material). Această performanță unică este asigurată prin eliminarea totală a emisiilor de dioxid de carbon în întregul lanț de producție, fiind vizat și dioxidul de carbon absorbit de materialele naturale precum plante, copaci și recolte.

 

Veluxa promovat pentru numeroșii vizitatori ai standului inovațiile și optimizările privind sistemele de deschidere a ferestrelor de masardă și a luminatoarelor pentru acoperiș, cu accent pe deschiderile acționate electric, cu control de la distanță. Ferestrele Velux, mai rezistente la inteperii și la pierderile de energie ca niciodată, sunt privite ca elemente de construcție inteligente, ușor de pus în operă și de reparat de către montatorii profesioniști. Datorită acestor sisteme, mansardele, ultimele niveluri ale unei clădiri și alte tipuri de spații închise pot fi utilizate cu succes, introducând lumina naturală.     

 

Küberit, lider al pieței de profile din alamă, aluminiu și oțel pentru pardseli și pereți, a lansat la târgul BAU (ca și la Domotex – Hanovra, în intervalul 11 – 14 ianuarie) noul sistem de profile cu tehnologie patentată 4.0, respectiv un nou sistem clip pentru laminat și parchet, ce oferă deopotrivă un confort ridicat la aplicare și un montaj foarte stabil. Sistemul se poate adapta la mai multe și mai diverse situații de montaj, fiind totodată în trendul actual al suprafețelor netede. Profilele Küberit sunt deosebit de utile în domeniul Horeca, datorită rezistenței lor la solicitări mecanice și chimice, în conformitate cu normativele în vigoare.

 

PCI, unul dintre brandurile deținute de marele producător de materiale pentru construcții BASF, a venit la München cu noi soluții pentru realizarea de finisaje pentru interior și exterior. Aplicarea plăcilor ceramice, de sticlă, mozaic sau piatră se face în sisteme complete, care țin cont de existența umidității, incluzând hidroizolații și sigilanți. De asemenea, în portofoliul PCI sunt prezente produse profesionale pentru piscine și centre Spa, utile la execuția suprafețelor ceramice în diverse condiții de șantier.

 

Brandul de termoizolații Ursa a fost prezent în standul comun al grupului Xella, miza fiind utilizarea produselor specifice pentru diferite domenii. Un aspect important a fost lipsa aditivilor artificiali și a formaldehidelor din compoziția produselor, ceea ce face ca acestea să fie ideale pentru construcțiile ecologice, prietenoase cu mediul și cu sănătatea utilizatorilor, inclusiv a celor care suferă de alergii. Una dintre tendințele momentului este folosirea materialelor de construcție cu efecte negative minime asupra mediului și sănătății oamenilor, ceea ce a făcut ca termoizolațiile Ursa să se bucure de un succes tot mai mare pe piața europeană, inclusiv românească.  

 

BAU München a fost un bun prilej pentru reprezentanții Sika din Germania, dar și toată Europa, pentru a se întâlni și a schimba impresii despre activitatea lor. Totodată, au fost prezentate ultimele noutăți, produse lansate pe piața occidentală, precum cele de protecție la incendiu a clădirilor, inclusiv aflate în renovare, ori cele pentru etanșare, reparație și adezivi. Menționăm că Sika este unul dintre producătorii importanți de sisteme pentru piscine și Spa-uri. Pe lângă performanțele ridicate, aceste produse vin cu caracteristici ecologice superioare.

 

De: SpaMagazin | 21 Feb 2019

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi facuta publica. Completati cel putin campurile obligatorii.