Lucian Nicolescu, Redactor-Șef
Aveți în față o nouă ediție „de pandemie”. Nu este chiar
ceea ce ne-am fi dorit să vă prezentăm, dar nu avem cum să neglijăm acest
aspect care a afectat industria de profil, în mod excepțional și destul de
frustrant, de la furnizori la operatori și de la manageri la angajați
sezonieri; ca să nu mai vorbim de clienții finali, care nu pot avea pe moment o
previziune clară în legătură cu locul sau perioada în care își vor petrece
weekend-urile ori vacanțele. Dar să sperăm că sezonul cald de anul acesta va fi
lipsit de evenimente gen carantină și ospitalitatea de leisure va apuca o gură
de oxigen – o expresie nu tocmai fericită, nu-i așa? Oricum, este limpede că
aceia care vor rezista vor reprezenta industria românească de turism/Horeca pe
următorii ani, poate chiar decenii. Iar în prim-plan vor fi resursele, care
trebuie să se transforme în investiții pentru tot ceea ce înseamnă fluxuri de
lucru, buna gestionare a acestor resurse (risipa este absolut contraindicată)
și profesionalismul. În acest context, putem vorbi despre trenduri care au o
consistență aparte – acestea nu mai sunt mode sau capricii de moment, născute
din cine știe ce comportamente mondene; este vorba de siguranță, seriozitate,
solidaritate, având ca miză felul în care se va face ospitalitate în viitor.
Depinde de noi dacă, în momentele în care activitatea stagnează, alegem să ne
plângem de milă, să acuzăm virușii sau autoritățile, ori să folosim acest timp
pentru optimizare și dezvoltare: reparații, reconversii ale unor spații,
reamenajări, studierea cu atenție a pieței de furnizori pentru a face achiziții
mai rentabile, regândirea unor strategii de marketing, de ce nu training pentru
angajații care trec și ei printr-o perioadă nesigură.
Organizațiile profesionale se străduiesc, cu toate atuurile pe care le au la dispoziție, să ajungă în fața autorităților cu problemele pe care le întâmpină, cu soluțiile pe care le întrevăd; în fața anumitor instituții au succes, în fața altora nu. Oricum, solidaritatea de breaslă poate fi o soluție de a atenua efectele negative, și această solidaritate încă funcționează pe anumite segmente. De exemplu, în zona balneară – puteți citi un interviu cu domnul Nicu Rădulescu, Președintele OPTBR. De asemenea, salutăm crearea unei asociații a specialiștilor din domeniul soluțiilor de igienă și cleaning, A.R.I.A., o zonă în care este mult de lucru, dată fiind situația sanitară actuală. Ca vector media, suntem onorați să le fim parteneri în demersurile dumnealor de a aduce mai mult profesionalism și responsabilitate pe acest segment, cu aplicabilitate largă în zona Horeca.
Ca de obicei, venim în fața dumneavoastră cu soluții pentru amenajări interioare și optimizarea instalațiilor, pentru creșterea eficienței energetice a locațiilor Horeca. Modul în care sunt proiectate și executate aceste lucrări sunt condiționate din acest an de noile reglementări nZEB, devenite obligatorii. Orice construcție nouă sau renovare majoră va trebuie realizată astfel încât clădirea să funcționeze cu consum de energie redus, aproape zero, pentru a primi autorizație și a fi recepționată. Este vremea materialelor de calitate, care economisesc resurse și au durată lungă de viață. Așa cum dorim să fie și businessurile dumneavoastră.
0 Comentarii