Mizele ospitalitătii în 2024
Specialiștii din domeniul ospitalității urmăresc cu atenție fiecare tendință apărută, multitudinea de facilități implementate de marile hoteluri și inițiativele de succes, pentru a înțelege unde se îndreaptă această industrie și cum poate fi mai performantă. Analizele sunt extrem de complexe și se bazează pe rezultate financiare, nu pe mode trecătoare, fiind studiate atât încasările, cât și cheltuielile, respectiv economiile realizate prin adoptarea de noi tehnologii. Am selectat aici câteva dintre tendințele remarcate de aceștia, sfătuindu-vă să țineți cont de ele atunci când vă analizați activitatea sau doriți să faceți investiții.
Pătrunderea inteligenței artificiale în ospitalitate
În ospitalitate se produce în prezent o adevărată revoluție, datorită utilizării chatbot-urilor și a concierge-urilor virtuale bazate pe inteligența artificială. Aceste tehnologii îmbunătățesc experiențele oaspeților prin furnizarea de răspunsuri rapide și eficiente la majoritatea întrebărilor și solicitărilor curente dintr-un hotel.
Chatbot-urile bazate pe AI pot gestiona o gamă largă de sarcini, de la rezervări la room service, reducând limitarea oaspeților de a aștepta asistență din partea personalului hotelului.
În plus, funcționează zilnic, 24 de ore din 24, atât pe bază de text, cât și vocal. Acest lucru îmbunătățește nivelul de satisfacție a clienților și permite personalului să se concentreze pe probleme mai complexe. Nou apăruții asistenți virtuali pot oferi o mulțime de informații, precum recomandări de atracții locale, restaurante și evenimente, iar prin utilizarea algoritmilor AI care învață din interacțiunile cu utilizatorul, își îmbunătățesc continuu nivelul de personalizare.
Sustenabilitate și design
Hotelurile, resorturile și toate celelalte forme de ospitalitate adoptă practici ecologice și sustenabile tot mai numeroase și mai eficiente, reducând impactul acestui domeniu asupra mediului.
Iată câteva puncte cheie:
Programe de reciclare: reducerea deșeurilor, colectarea selectivă (hârtie, plastic, sticle, deșeuri organice);
Eficientizare energetică: investiții în tehnologii de economisire a energiei, de la sisteme de iluminat cu LED-uri la termostate inteligente pentru corpurile de încălzit și senzori de mișcare care reglează automat temperaturile în camerele neocupate; de asemenea, se caută surse de energie regenerabilă, precum panouri fotovoltaice sau pompe de căldură, energie geotermală atunci când este posibil etc.;
Economisirea apei: montarea de robinete, componente de instalații și obiecte sanitare cu debit redus, utilizarea unor sisteme de colectare a apei de ploaie în scopuri de irigare.
Designul și arhitectura pot fi elemente de referință suplimentare pentru clientela activă din prezent, inclusiv pentru cei din generația Z. O fotografie reușită, postată pe o rețea de socializare, poate fi o promovare extrem de eficientă, mai ales că este... gratuită. Terasele înverzite, grădinile verticale, instalațiile hidroponice, designul biofilic, sunt în rezonanță atât cu designul, cât și cu trendul Eco.
Realitatea Augmentată
Dacă în anii anteriori se vorbea destul de frecvent despre Realitatea Virtuală, acum evoluția tehnologică permite un salt spre Realitatea Augmentată (AR), care permite suprapunerea de conținut digital (virtual) peste lumea reală. Aceasta influențează modul în care oaspeții interacționează cu mediul, cu oportunitățile oferite de industria ospitalității, făcând experiența mai captivantă și mai incitantă. Tururile virtuale ale locațiilor ajută la angajarea rezervărilor, iar hotelurile pot oferi hărți interactive care ghidează oaspeții în jurul proprietăților lor, evidențiind facilitățile și atracțiile cheie.
Acest lucru economisește timp și ajută vizitatorii să navigheze fără efort în spații necunoscute. Indiferent dacă prezintă informații de natură istorică ori culturală despre un obiectiv turistic, sau oferă jocuri interactive în incinta hotelului, tehnologia AR reprezintă un asset suplimentar pentru turiști.
Personalizarea în era digitală
Digitalizarea și tehnologia informației permit analize viabile pentru a personaliza serviciile oferite, dar și pentru a ieși în evidență pe o piață competitivă, care trebuie să își dozeze raportul între tradiție și modernitate. Hotelurile pot colecta și analiza acum cantități mari de date – preferințe din sejururile anterioare, interacțiuni online, informații de pe rețelele de socializare. De la dotări ale camerelor la recomandări pentru activități și opțiuni de luat masa, aceste experiențe personalizate creează un sentiment de exclusivitate pentru oaspeți, ceea ce duce la fidelizare. Ei se simt apreciați atunci când preferințele lor individuale sunt luate în considerare, ceea ce duce la recenzii mai bune și la reveniri.
Impactul tehnologiei vocale
Asistenții vocali și dispozitivele activate vocal produc o adevărată revoluție nu doar în viața curentă a celor care vor să își eficientizeze activitatea și să trăiască mai confortabil, ci și în Horeca. Astfel, oaspeții își pot controla fără efort diferite aspecte ale șederii lor prin comenzi vocale simple. De la ajustarea unor parametri precum temperatura și iluminatul camerei, până la solicitarea de servicii precum curățenia sau chemarea unui taxi.
Aceasta înseamnă eficiență și pentru membrii personalului hotelului, care vor fi degrevați de anumite sarcini de rutină (răspunsuri la întrebările frecvente, sau efectuarea rezervărilor). Este în același timp o modalitate de a colecta date despre preferințele și comportamentele oaspeților, permițând hotelurilor să își adapteze serviciile în funcție de nevoile lor individuale.
Telefonia mobilă
Ospitalitatea poate beneficia și de evoluțiile tehnologiilor legate de telefonia mobilă, integrate în smartphone-uri din ce în ce mai puternice și mai ușor de utilizat:
n Check-in-uri fără așteptări la recepție (oaspeții merg direct în cameră, cu toate formalitățile realizate pe telefon);
n Chei digitale pentru camere, descărcând niște aplicații (este o metodă care oferă și un plus de securitate);
n Aplicații care permit hotelurilor să își adapteze serviciile în funcție de preferințele individuale (oaspeții pot folosi aceste aplicații pentru a personaliza totul, de la temperatura camerei și setările de iluminat până la comandarea room service sau rezervarea tratamentelor Spa).
Acest domeniu, ca și celelalte zone în care se folosesc tehnologii ale erei digitale, are încă un avantaj: răspunde tendinței apărute după pandemia COVID-19 către contactless și touchless. Interacțiunea cât mai redusă cu personalul este privită nu doar ca un plus de eficiență și rapiditate, dar și o diminuare a riscurilor de natură medicală.
Automatizare și robotică
Automatizarea și robotica vor juca un rol crucial în eficientizarea operațiunilor hoteliere, cu miză și pentru îmbunătățirea experiențelor oaspeților. Sunt utilizate posturi de self-check-in, care furnizează și cheia camerei.
Menajul se poate face cu roboți echipați cu senzori care se deplasează prin camerele de hotel în mod autonom, aspirând sau livrând prosoape. Room service-ul se va simplifica tot cu ajutorul acestora, care excelează prin rapiditate și precizie.
Este un semnal important și pentru zona de resurse umane, care va înregistra probabil modificări atât în privința numărului de angajați, cât și a competențelor lor. Dacă, în paralel, sunt adăugate noi servicii și facilități, impactul va fi probabil mai redus.
Călătoriile experiențiale
Călătoriile care au drept scop trăirea unor experiențe deosebite câștigă o importanță tot mai mare în industria ospitalității, transformând modul în care turiștii interacționează cu locul de cazare. În loc să ofere doar un loc de dormit, hotelurile se străduiesc acum să ofere și alte practici captivante prin care să conecteze oaspeții cu mediile și culturile locale. Fie că este vorba de cursuri de gătit conduse de bucătari renumiți, de tururi ghidate printr-un oraș, retrageri într-un Spa sau inițiative ecologice, aceste experiențe permit călătorilor să se conecteze cu destinațiile la un nivel mai profund și să își reconfirme valorile în care cred.
Munca la distanță
Pandemia a trecut, dar munca la distanță a rămas o realitate – chiar dacă s-a redus ca număr de zile și angajați. Pare că până în 2024, peste 20% dintre nord-americani și europeni vor munci în acest mod, în sistem cel puțin hibrid. Unii profesioniști transformă călătoriile de lucru în mici concedii, luându-și cu ei și partenerii sau copiii. La aceasta se adaugă așa-numitul ”nomadism digital”, prin care membrii anumitor categorii profesionale pot lucra de la distanță, având nevoie doar de Internet și o rețea de telefonie mobilă bună. Locația poate fi oriunde, chiar și la mii de km distanță. Industria ospitalității ține cont de aceste realități și încearcă să vină în întâmpinarea lor cu propuneri tentante, care să ofere mai multă siguranță și calitate predictibilă a serviciilor. Spațiile de lounge cu o mulțime de prize, conectivitatea Wi-Fi de mare viteză, sălile de ședințe, programarea flexibilă a călătoriilor pentru a se adapta obligațiilor de lucru și cafeaua bună sunt doar câteva puncte de plecare, catalizând călătoriile de agrement care vor continua să câștige teren și vor influența domeniul turismului.
Influența rețelelor sociale
Platformele de socializare au devenit instrumente puternice în urmărirea și modelarea preferințelor oaspeților, stimulând rezervările în industria ospitalității – iar aceasta fără granițe, la nivel internațional. Promovarea de hoteluri, restaurante sau puncte turistice noi pe platoforme de specialitate sunt de asemenea importante, recenziile și evaluările în timp real fiind extrem de urmărite. De asemenea, influencerii capătă un rol tot mai mare în canalizarea anumitor tendințe, inclusiv atunci când este vorba despre parteneriate transparente între aceștia și entitățile promovate. Strategiile de social media care se concentrează pe interacțiunea cu adepții unui anumit stil de viață creează un sentiment de comunitate, încurajând atașamentul față de anumite branduri.
Sănătate și wellness
Facilitățile și serviciile axate pe wellness sunt pe un trend ascendent, recunoscându-se faptul că sănătatea și bunăstarea joacă un rol crucial în creșterea satisfacției, încrederii și fidelității clienților. Hotelurile investesc din ce în ce mai mult în centre de fitness de ultimă generație, studiouri de yoga și facilități Spa, iar integrarea opțiunilor alimentare sănătoase și provenite din surse locale a devenit o prioritate, deoarece clienții devin din ce în ce mai conștienți de alegerile lor dietetice. Mai mult, hotelurile oferă acum programe personalizate de wellness, cum ar fi sesiuni de meditație, ateliere de reducere a stresului și chiar consultații de terapie a somnului. În acest context, ar trebui menționată și preocuparea pentru purificarea aerului, o facilitate extrem de căutată în mediul urban, unde poluarea este resimțită din plin. Investiția în aceste inițiative nu numai că fac o diferențiere între diverși agenți economici, dar contribuie și la succesul general al industriei ospitalității.
În încheiere, vom trece în revistă câteva tendințe importante pe segmentul Wellness, care sperăm să vă fie utile:
n Terapiile IV (intravenoase) – anumite proceduri se mută din spitale și centre de sănătate în saloanele din hospitality, care au, desigur, un personal specializat și respectă norme stricte legate de sănătatea și siguranța publică. Astfel pot fi realizate terapii cu vitamine, minerale, electroliți etc. Este un sector încă la început și există anumite rețineri privitoare la eficiența sa și gradul de siguranță oferit clienților.
n Creșterea imunității – se referă la anumite diete și suplimente care au acest rol.
n Aplicațiile online de terapii mentale – descărcate pe telefoane sau alte device-uri, aceste aplicații au ca scop realizarea de terapii prin meditație, autosugestie, mediere, jurnale, deconectare de la social media. Este o formă de consiliere psihologică, în contextul creșterii nevoii de a fi solicitate asemenea servicii.
n Grija pentru un somn odihnitor – terapii care se bucură de succes de mai mulți ani, dar de data aceasta se mizează pe vitamine și suplimente (melatonină și extracte din plante).
n Camerele de evadare emoțională, alături de colțurile de meditație sunt concepute de asemenea pentru starea de bine mental. Nu în ultimul rând, saunele cu infraroșu sunt căutate, uneori sunt chiar achiziționate pentru utilizarea de acasă.
n Vindecarea prin sunet – cu efecte la nivel emoțional, psihic și fiziologic.
De: SpaMagazin | 30 Oct 2023
0 Comentarii