Locație, brand, concept

Lucian NicolescuConcurența își spune cuvântul, de vreme ce în România apar tot mai multe centre Spa/wellness, independente sau aferente unui hotel. Majoritatea hotelurilor de lanț au deja o asemenea facilitate, ceea ce înseamnă că fenomenul a fost privit cu interes de marii investitori, care pur și simplu nu își permit să neglijeze un asemenea asset, profitabil cel puțin indirect prin faptul că atrage clienți pentru hotel și conturează o imagine mult mai bună a acestuia. Există și un revers al medaliei, și anume costurile constante pe care le implică, în energie, mentenanță, resurse umane etc., iar, în privința imaginii, puține lucruri au un efect negativ mai mare decât un centru Spa nefuncțional sau deficitar. Dacă sunteți obișnuiți cu călătoriile, probabil vi s-a întâmplat să nu puteți merge la Spa-ul hotelului pentru că ”nu mai avem personal după ora 20” ori ”avem o defecțiune, vine mâine instalatorul”, ca să nu mai vorbim de aprovizionarea deficitară cu consumabile sau obiecte de inventar (papuci de unică folosință, halate, prosoape etc.). Un marketing incorect, axat pe evidențierea unui Spa ce nu funcționează perfect, transformă acest avantaj competitiv într-o ”tinichea de coadă” de care cu greu se mai poate scăpa, deoarece publicul țintă este unul foarte comunicativ și activ, inclusiv pe social media.   

Dincolo de locație, care a rămas un element de bază al succesului în acest domeniu (lucru pe care nu l-au înțeles toți investitorii), specialiștii ne mai atrag atenția asupra calității echipamentelor și asupra conceptului. Dacă până în urmă cu ceva ani primau ca importanță doar echipamentele și resursele umane, cu o contribuție deseori subiectivă a designerului, în prezent practic nu mai putem vorbi de un Spa de tip ”high end”, și chiar de nivel mediu, fără concept. Acest concept este primul pas, cel care dictează echipamentele, procedurile, deseori materialele de finisaj, arhitectura construcției, apoi cosmeticele, furnizorii etc.. Ca și la accesarea unu brand hotelier, brandurile Spa nu pot fi aduse oriunde și oricum; este nevoie de standarde, încredere, concordanță între ceea ce se declară și ceea ce există. De exemplu, nu poți promova servicii și produse Eco sau integral naturale fără să ai o sursă de energie prietenoasă cu mediul, eventual folosind surse alternative de energie. Nu poți oferi procedee de înaltă calitate într-o ambianță impersonală, de prost gust, sau mai rău, în condiții care pun sănătatea utilizatorului în pericol. Domeniul Spa - balnear are o legătură mult prea strânsă cu sănătatea ca să fie permise și cele mai mici riscuri. Nu rareori, între brand și operator se creează o adevărată simbioză, o comunicare permanentă, un program de promovare comun. Pentru realizarea unui Spa sub o licență renumită se lucrează doar cu produse profesionale, deseori impuse în urma unor studii de piață, a unor parteneriate solide, a unor experiențe edificatoare. Așa cum am mai arătat, în fond există un număr mic de producători și furnizori cu adevărat relevanți în piață, iar noi pe aceștia dorim să vi-i aducem în atenție. Brandul de top mai este o garanție pentru că el este în permanență conectat la tendințe. Acestea sunt câteva dintre gândurile care ne-au preocupat lucrând la această ediție, pe care v-o recomandăm cu căldură. 


De: SpaMagazin | 4 Dec 2014

0 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi facuta publica. Completati cel putin campurile obligatorii.